3Ds max Koltuk Modelleme

25 Mart 2013 Projeler  Yorum yok.

3ds-max-koltuk-modelleme-515037e03ca0c

Autodesk 3ds Max’de modifiers panelini kullanarak koltuk modelleyeceğiz.

 

 Perspektif penceresinde Radius:4 Height:44 özelliklerinde silindir çiziyoruz.
Radius: Yarıçap
Height:Yükseklik
Sahnemizin görüntü modunuu değiştirelim. Bu mod da silindirin segmentlerini göremiyoruz. Perspektif penceresinini sol üst köşesinde bulunan PERSPEKTİF yazısınıa sağ tıklıyoruz açılan pencere de Edges Faces’i seçiyoruz.
Bu işlemi uyguladıktan sonra silindirin height segs(yükseklik segmenti)’ini 9 yapalım.
Modifier listden Mesh Select’i seçiyoruz.Mesh select Parametsden polygn( içi dolu kare) seçiyoruz.
F kısayolunu kullanarak front bakış açısına geçelim. Polygn( içi dolu kare)’u kullanarak silindirin üstünden yaklaşık yarısına kadar polygn ile seçelim.
Mesh Selecti seçitiğimiz yerden Modifier List den ben modifierini seçelim..
Tekrar perspektif bakış açısına dönelim. Klavye kısayol tuşu (P) Bend modifier’ının parametresi olan Angle değerini 80 yapalım ve bend modifiersin center özelliğini kullanarak silindiri düzeltelim.   
Sahnede boş bir yere tıkladıktan sonra tekrar tekrar slilndire tıklayalım ve Mesh Select’i seçelim. Mesh Selecti seçtikten sonra parametresi olan polygn(içi dolu kare)’u seçiyoruz ve F tuşuna basarak front bakış açsına geçiyoruz. Silindir altından yukarıya doğru az önceki işlem gibi aynı şekilde çiziyoruz.
Modifiers liste tıklıyoruz ve açılan pencereden Taper modifiersini seçiyoruz. Taper modifiersin amount değerini: 0,58 curve değerini ise 0,23 yapıyoruz.
Perspektif açıya geçelim. (P klavye kısayolu.)Modifiersleri uyguladıktan sonra silindirimiz şekilde ki hale gelmiştir. Koltuğun bir ayağını tamamladığımızda göre diğer 3 ayağı bu silindirden kopyalacağız.
Silindiri seçiyoruz. SHIFT tuşuna basarak Y yönünde silindiri taşıyoruz. 2 ayak arası mesafeyı ayarladığınızda silidir bırakın ve karsına çıkan pencereye copy seçeneği işaretleyerek tamam dediğinizde kopyalam işlemi tamamdır..
2 silindiri de seçerek koltuğun diğer ayaklarını oluşturalım. Koltuk uzunluğunu daha iyi ayarlamak için Top açısına geçelim. (Klavye kısayolu T).Seçtiğimiz iki silindiri SHIFT tuşuna basarak X yönünde kopyalalım. Koltuğun uzunluğunu ayarladığınız da silindirleri taşıma işlemini bırakın ve karşınıza gelen copy penceresine ok butonuna tıkladığınız da kopyalama işlemi tamamdır.
Daha sonradan kopyalamış olduğumuz 2 silindir seçiyoruz. Select and rotate aracını kullanarak z yönünde(sar çizgi) 180 derece çeviriyoruz.
Koltuğumuzun ayakları hazır.
Chamferbox aracını kullanarak koltuğumuzun oturma yerini çizelim.  
Chamferboxı çizdikten sonra klavye kısayolu w olan taşıma aracı ile chamferboxı z yönünde taşıyalım.
Top açısınıa geçelim chamferboxı ayaklara göre hizalıyalım.
Koltuğun ayakları ve oturma yeri gözüne buyuk geldiyse yada biraz daha büyütmek isityorsanız taşıma araçlarından Select and Non-Unfirm Scale aracını kullanabilrsiniz.
Not: Ayakları küçültmek yada büyütmek istediğiniz de 4 ayağıda seçmenız gerekmektedir. Bunun için silindirin birini seçtidiğiniz diğerini seçmek için CTRL tuşuna basılı tutmanız yeterli olacaktır. Diğer ayaklar içinde bu işlemi uygulamanız gerekmetedir.
Sıra geldi koltuğumuzun yaslanma yerini yapmaya. Oturmak için çizdiğimiz Chamferboxı seçiyoruz. Shift tuşuna basarak Y yönünde taşıyoruz.
Taşımış olduğumuz Chamferboxı Select and rotate aracını kullanarak x yönünde (bir önceki resimdeki sarı çizgi.) 90 derecelik açı ile çeviriyoruz.
Yaslanma boyunu küçültelim.. Bunun için Select and Non-Unfirm Scale aracını kullanabilrsiniz.
Yaslanma yerini biraz inceltelim. Yine Select and Non-Unfirm aracı ile inceltebiliriz.
Yaslanma yeri çok dik. Biraz eğmemiz lazım. Kullanacağımız araç Select and rotate. X yörüngesinde -3 kadar eğmeniz yeterli olacaktır.
Oturma yeri ve yaslanma yerini de yaptığımıza göre sıra koltuk başlarına geldi. Oturmak için yaptıgımız chamferboxı aynı şekilde X yönünde kopyalıyoruz.
Select and Non-Unfirm Scale aracını kullanarak kopyaladığımız cahmferboxın boyunu küçültelim. Biraz inceltelim.
Select and rotate aracını kullnarak y yönüde(sarı çizgi) 90 derece döndürelim.
Klavye kısayolu w olan taşıma aracını kullanarak chamferboxı yerin koyalım.
Koltuğun diğer başı için de koymuş olduğumuz koltuk basını kopyalaım.

 

Son koltuk başını da koyduktan sonra koltuk modelleme uygulaması tamamlanmıştır.

İyi çalışmalar..

Yorumlarınız bizim için değerlidir.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>


yedi + = 12