3Ds max Modifiers 2

25 Mart 2013 Projeler  Yorum yok.

3ds-max-modifiers-2-5150380793ca2

Autodesk 3Ds Max Modifierslerinden Stretch, Squeeze’in ne amaçla kullandıklarını göreceğiz.

Stretch Modifiers’i için sahneye normal ölçülerde silindir çiziyoruz.
Modifiers’i eklemek için 2 yolunuz var demiştim. Bunlardan birisi Menü çubuğunda ki modifiers, diğeri ise ekranın sağ tarafında kalan modifiers.
Ben burada Menu çubuğundakini kullandım.

Strech Modifiers’ini silindire atadıkda sonra strecth değerini 1,0 yapıyoruz. Sizin de gördüğünüz gibi slindir orta kısımdan incelerek yukarı doğru uzadı.
Amplify ile orta kısımdakı ınceliği arttırabilir yada azaltabilirsiniz.
Select and Unfirm select aracını kullanarak silindirin boyunu küçültüyoruz.
Sonuç.
Squeeze Modifers’ni uygulamak için sahneye box çiziyoruz. Çizdiğimiz box’ın Yükseklık Segmenti(Length Segs):4,
Width Segs:4
Height Segs:5 olarak ayarlalı
Box’a gerekli ayarları yaptıktan sonra Modifiers > Parametic Deformes > Squeeze ‘ yi seçiyoruz. Bu modifiers’in özellikleri;
Amount değerini arttırdığınızda cismin yüzeyi yukarı doğru büyümeye başlayacaktır.
Curve değerini arttırırsanız da yükseliğin eğikiliğini belirtmiş olacaksınız.
Amount değerini arttırdığınızda kutuyu alltan sıkarmışcasına tabanı büyür curve değerini arttırdığınızda kapladağı alan ve eğimi artar.
Bias kapladığı alanı azaltarak yukarı doğru yuvarlaşmasını sağlar. Volume ise etki alanını arttırır.
Sonuç. .

Not: Bina modellemesi gibi uygulamalarda bu tip modifiers’lere ihtiyacınız olabilir. Örneğin bir odanın içini modelleyeceksiniz.
Odanın içine fiskos masa yerleştirmeniz gerekiyor.Fiskos masanın ayağı için silindir bu halini kullanabilirsiniz.

Yorumlarınız bizim için değerlidir.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>


+ sekiz = 12