3Ds max Modifiers

25 Mart 2013 Projeler  Yorum yok.

3ds-max-modifiers-515037ad4e908

3Ds max birbirinden farklı Modifiers bulunmaktadır.Modifiers’lara ulaşmak için menü çubuğundan Modifiers

kullanmanız yada ekranın sol tarafındakı create menüsünün hemen yanındakı Modifierse tıklamanız yeterli
olacaktır.Bir cismi bükme, korkuluk yapma gibi işlemler sizin en büyük yardımıcınız olacaktır. İnceleğimiz
modifiersler: Bend, Taper, Twist.

 

Bend Modifiersi için sahneye uzun ince bir box çiziyoruz.
Bu çizdiğimiz Box’ın segment sayısını arttıralım.
Lenght(Uzunluk) Segs:4
Width(Genişlik) Segs:4
Height(Yükseklik) Segs:4
İstediğimiz özelliklerde box’ımızı oluşturduktan sonra artık modifiers’ı uygulayabiliriz. Modifiers menüsene geliyoruz. Modifiers list tıklıyoruz. Bu listeye tıkladığımızda aşağı doğru uzun bir liste açılacaktır. Buradan BEND modifiers’ini seçiyoruz.
Bend modifiers’ini seçtiğimiz de bu modifiers’in özellikleri açılacaktır.(Bir alt menüde)
Angel: Bukme açısı
Direction: x,y ve z koordinatlarından birinde hangi açı ile yatacağı.
Angel değeri 63.0 olan bend’in box üzerinde ki etkisi. Kutunun segment sayıları az olduğu için kutu oval şeklini tam almadı. Bunun için yapmamız gereken segment sayısını arttırmak. Segment sayısını arttırdığımızda kutu oval biçimde bükülecektir.      
Bende modifiers’ın kendine has Gizmosu ve Center(merkez)’ı vardır. Gizmo siz cisime 45 derecelik eğim verdiğinizde cismin tam olarak aldığı şekil bu olmayacaktır. Buradan gizmoyu seçerek cisimi düzeltebilir istediğiniz şekli elde edebilirsiniz.
Center ise örneğin z koordinatında ilerlersenis cisim üzerindeki bükme azalacaktır. Çünkü bükmenın merkezini değiştirmiş olacaksınız.
Taper modifiers’ini kullamak için sahneye bir sphere(küre) çiziyoruz.
Yeni aynı şekilde modifiers list’e tıklıyoruz açılan pencereden Taper’ı seçiyoruz.
Taper Modifiers’ini seçtiğimizde küre hemen taper modifiers’inin özelliğini alır.
Taper özelliğinin amount’unu arttırdığımız da Taper’ın sphere üzerinde etkisi artar.
Curve ise spherenin tabanında etkilidir. Curvenın değerini arttırdığımızda taban sivirileşir bir yerden sonra ters yönde büyür.
Twist modifiers’ını kullanmak için sahneye silindir çiziyoruz. Silindirin Height Segs:10 ve Cap Sags:2 değerlerini giriyoruz. Böylece silinidirin yükseklik ve çap segmentlerini arttırmış olduk.
Yeni aynı şekilde modifiers list’e tıklıyoruz açılan pencereden bu sefer Twist’i seçiyoruz. Twist özelliği cisme bir vida özelliği kazandırabilirsiniz.  
Twist modifiers’ın angel özelliğine 10000 değerini veriyoruz.
işte sonuç.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NOT: Bende modifiers’i hariç diğer iki modifiers’de pek kullanmadık ama bende modifiers’inde Box’ınsegment sayısını
arttırdık. Görüntü güzel göze hoş görünüyor ama şunu unutmayalım ki; segment sayısını ne kadar arttırırsak görünüm
o kadar artar bunun yanında görünüm arttırdığı Grafik kartınız daha çok çalışmaya başlar ve bilgisayarınız bir yerden
sonra kitlenir.  Segment sayısını elinizden geldiği kadar azami derece kullanın. Kolay gelsin. İyi çalışmalar..

Yorumlarınız bizim için değerlidir.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>


sekiz − 7 =