3Ds Max Oda Modelleme

25 Mart 2013 Projeler  Yorum yok.

3ds-max-oda-modelleme-51503817bb7e2

Autodesk 3Ds max ile basit oda modelleyeceğiz. Oda da kullanacağımız koltuğu bir önceki makalede anlattım.

Odada iki tane koltuk kullanacağım siz isterseniz daha fazla koltuk kullanabilirsiniz. Yalnız segment sayılarına dikkat etmelisiniz. Ne kadar çok segment sayısı kullanırsanız grafık kartnız o denli yavaş çalışır. Saniye de işleyeceği görüntü artacağından bilgsayarınızda bir yavaşlama olabilir.

Öncelikle masanın üstünden başlayalım. Masanın üstü yuvarlak olacak. Bunun için silindiri kullanacağız.

Height:4
Segs: 20

özelliklerinde bir silindir çiziyoruz.

sıra geldi masanın ayağını çizmeye. Masanın ayağı içinde yine silindirden de faydalabilirsiniz ama ben burada boxı kulla
nacağım.

Lenght:17
Width:14
Height:55

Length Segs:6
Width Segs:6
Height Segs:6

olacak şekilde box çiziyoruz. Boxa modifiers atayacağız. Bunun için Menü çubuğundaki modifiers’e tıklıyoruz. Açılan pencerede Paramatic Deformesi oradan da Stretch’i seçiyoruz.

    

Stretch özelliğinin parametresi olan stretch’i 1.1 yapıyoruz. Box aşağıdaki şekli alacaktır. Boxın boyunu biraz küçültelim.

Silindir ile çizdiğimiz masanın üstünü masa ayağının üstüne taşıyoruz. Taşıma işlemi tamamlandıktan sonra CTRL + G yada menü çubuğundaki GROUP>NEW GROUP diyerek gruplayabiliriz. Böylelikle 2 ayrı nesne değil tek bir nesne olacak.

Odamızın duvarlarını yapmaya geldi sıra. Duvar için Standart Primitives’e tıklıyoruz, açılan pencereden AEC EXTENDED’i seçiyoruz. AEC EXTENDED altındakı bulunan WALL’seçerek duvarı yapabiliriz.

Duvarı yaparken duvarın bir tarafını çiziyoruz mouse ile bir daha tıkladıktan sonra ikinci duvarı çizmeye devam ediyoruz.

Odanın tamamlanması için tek bir eksiğimiz kaldı. Yere bir plane attığımız zaman oda tamam olacaktır.

 

Sıra geldi kaplama atmaya. Kaplama penceresini Klavyeden m tuşu ile yada araç çubuğundaki  simgeye tıklayarak açabilirsiniz.
Kaplama pencersi aşağıdaki gibidir.

kaplama pencerisi açıldıktan sonra diffuse yazan yere tıklayacaksınız.

(Kırmızı ile seçilen yere tıklanacak.)

Diffuse ye tıkladığınızda karşınıza aşağıdaki pencere gelecektir. Bu pencerede Bitmap yazısınıa tıkladığınızda
karşınıza gelen pencerede kaplamaya koyacağınız(ÖRN: Duvar Resmi) seçeceksiniz. Resmi seçtikten sonra
ok diyeceksiniz. Seçtiğiniz resim yukarıda ki yuvarlakların üzerinde görünecektir. Yuvarlaktaki resmi sürekleyip
herhangi bir nesneyi seçtiğiniz de kaplamayı atmıs olacaksınız. Render almak için F9 tuşuna bastığınız da
modelleme uygulamamız tamamlanmış olacaktır.

Final:

Not 1: Kaplamayı attığınızda Render almadan siz göremeyebilirsiniz. Bunun için yapmanınz gereken kaplama pencere-
sindeki 
 tıklamanız yeterli olacaktır.

Not 2: Kaplama için google aratmanız yeterli olacaktır. Örn: Duvar kaplaması; Yere parke düşünürsenız parke
yazıp aratmanız yeterli olacaktır.

İyi çalışmalar..

Etiketler:  , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Yorumlarınız bizim için değerlidir.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>


üç + 7 =