3ds-max-splines-sinifi-515036e3f037a

3Ds max splines sınıfı. Line Circle Rectangle vectörel çizim araçlarını göreceğiz.

Splines sınıfı Create menüsünün alt birimlerinden birisidir.

Splines Sınıfı;
Line: Çizgi çizmemizi sağlar. Line’ın altında da kendine özel parametleri var. Intial type parametresi Corner Smoothdan oluşur.Corner çizilen çizginin düz hatlı, Corner çizginin daha yumuşak hatlı çizilmesini sağlar.
           
                                                             Corner                                                Smooth
Rectangle :
Rectangle objesi dörtgen çizmemizi sağlıyor.
Circle:
Circle daire çizmemizi sağlıyor.
Elipse:
Elips şeklini çizmemizi sağlıyor.
Arc:
İki nokta arasında yay çizmemizi sağlıyor. (Bizim tarafımızdan belirtilen iki nokta arasında.)
Donut:
İç içe iki halka çizmemizi sağlıyor.
Ngon:
Altıgen çizmemizi sağlıyor.
Star:
Star yıldız çizmemizi sağlıyor.
Text:
Yazı yazmamızı sağlıyor.
Helix:
Farkli daire çizme aracıdır. Başlangıç ile bitiş noktası arasında ki aralığı ayarlamanızı sağlar. Bir nevi spiral şekli.
Section:
İç içe iki tane kare çizmemizi sağlar.
Extended Splines;
WRectangle:
İç içe iki dörtgen çizmemizi sağlar.
Channel:
‘C’ harfi şeklinde çizim yapmamızı sağlıyor.
Angle:
‘L’ şeklinde çizim yapmamızı sağlıyor.
Tee:
‘T’ harfi şeklinde çizim yapmamızı sağlıyor.
Wide Flange:
Yatay ‘H’ harfi şeklinde çizim yapmamızı sağlıyor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Not1:Splines sınfı 3’e ayrılır. Splines, Nurbs Curves, Extended SplinesSplines ve Extended Splines‘i gösterdim ama NURBS Curves’ı göstermedim. Nurbs Curves‘e pek ihtiyacımız olmayacaktır. En çok kullanacağımız splines sınıfını yukarıda anlattım.
Not2: Splines Sınıfı render aldığınızda renderda görünyemecektir. Render da görmek istediğiniz zaman çizdiğiniz splines’ın Rendering özelliğini açmanız gerekmektedir. Yapmanız gereken;
Modify penceresinden çizmiş olduğunuz splines’ın parametlerinden Rendering parametresindeki,Enable ın Renderıng seçeneği tıklayacaksınız.
Modify>Renderıng>Enable ın Renderıng 
Bir başka yöntem de splines’a Extrude Modifiers’i atamanız. Bildiğiniz gibi Extrude modifiers’i Splines’e atadığınız zaman splines’in değiştiğini göreceksiniz.
Splines seçiliyken Modify>Modifier List>Extrude

 

Kolay gelsin. İyi çalışmalar..

Etiketler:  , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Yorumlarınız bizim için değerlidir.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>


4 − dört =