Autodesk 3ds Max in Başlıca Özellikleri ve Avantajları

26 Mart 2013 Projeler  Yorum yok.

Önemli Özellikler ve Avantajlar

Kaplanmış görsel oluşturma devrimi ve akıllı veri girişimleri ile sınırları zorlamaya devam eden Autodesk® 3ds Max® 2013 canlandırma yazılımı, NVIDIA® iray® kaplayıcıdaki ActiveShade ile yinelemeli görüntüleme gelişimini basitleştiren güçlü bir interaktif kaplama deneyimi sağlar; entegre düğüm tabanlı birleştirme ile yeni bir görüntü oluşturma geçiş sistemi sunar ve Adobe® After Effects® ve Adobe® Photoshop® yazılımlarıyla endüstri lideri bir birlikte çalışabilirlik sağlar.

Ayrıca yeni hareket grafikleri, canlandırma ve simülasyon araçları, sanatçılara enerjilerini teknik zorluklardansa yaratıcı zorluklar üzerine odaklama gücünü verirken, yeni özelleştirme seçenekleri de onlara kendi özgün çalışma yöntemleri için ideal ara yüzleri kolaylıkla yapılandırma ve aralarında geçiş yapma olanağını sunar.

Son olarak Autodesk® Maya® 2013 yazılımı, Autodesk® MotionBuilder® 2013 yazılımı ve Autodesk® Revit® Architecture 2013 yazılımı ile iyileştirilmiş birlikte çalışabilirlik de 3ds Max 2013’ün modern üretim hatlarına verimli bir şekilde entegre edilmesini sağlar

Başlıca Özellikler ve Avantajlar

Adobe After Effects Birlikte Çalışabilirliği

Kullandıkları yaratıcı araç setlerinde Adobe® After Effects® yazılımı da bulunan medya tasarım ve grafik sanatçıları, şimdi 2B/3B veri alışverişi için daha yüksek bir standart belirleyen 3ds Max birlikte çalışabilirlik düzeyinden faydalanabilir. Yeni medya eşleme işlevselliği; kameraların, ışıkların, boş nesnelerin, düzlem nesnelerinin/katılarının, canlı çekim karelerinin (çekim katmanlandırma dahil), karıştırma modlarının, opasitenin ve efektlerin iki yönlü transferini sağlar. Bu işlev ile sanatçılar yinelemeleri daha etkili bir şekilde yapabilir ve projeleri daha kısa sürede tamamlamak için iş tekrarını azaltabilir.

Adobe Photoshop ile İyileştirilmiş Birlikte Çalışabilirlik

Kaplanmış görselleri; katman sırasını, opasiteyi ve karıştırma modlarını (örneğin multiply veya screen) koruyarak katmanlı PSD formatında üretme becerisinin eklenmesi ile Adobe® Photoshop® yazılımında oluşturulan görselleri tamamlarken daha fazla esnekliğin keyfini yaşayın.
Kaplama Geçiş Sistemi

Sahneler artık daha sonra birleştirilmek üzere daha kolay bölümlendirilir. Tamamen yeni kaplama geçiş sistemi sayesinde, kaplama elemanları şimdi Autodesk® Smoke® 2013 yazılımı, Adobe After Effects, Adobe Photoshop yazılımları veya diğer bazı görsel birleştirme/işleme uygulamaları için daha verimli bir şekilde yaratılabilir. Bir durum kaydedici de görsel ara yüz birleştirme ve oluşturma elemanlarının nihai sonucu yaratmak üzere nasıl bağlandığını gösterirken, sanatçıların mevcut durumu yakalamasını, düzenlemesini ve kaydetmesini mümkün kılar. Sanatçılar, tek bir dosyadan daha hızlı bir şekilde birden çok kaplama geçişi ayarlayabilir ve yürütebilir, bağımsız geçişler de tüm sahneyi yeniden oluşturmak gerekmeden değiştirilebilir ki tüm bunlar üretkenliği artırır.

Slate Birleştirme Editörü

Yeni Slate Birleştirme Editörü ile doğrudan 3ds Max içinde basit birleştirme operasyonları yapın. Şematik düğüm tabanlı ara yüz, oluşturulmuş katmanların ve geçişlerin birbirine daha kolay bağlanmasını ve karıştırmalar ve renk düzeltmeleri gibi birleştirme düğümleri ile daha kolay birleştirilmesini olanaklı kılar. Daha sonra oluşturulan kompozisyon, daha da düzeltilmek üzere Adobe After Effects veya Adobe Photoshop’a gönderilebilir.

ActiveShade İnteraktif iray Kaplama

NVIDIA iray kaplayıcı için yeni ActiveShade desteği ile interaktif bir yaratıcı kaplama işlemini tamamlama sürecini deneyimleyin. ActiveShade kameralarda, ışıklarda, malzemelerde ve geometride değişiklikler yapıldıkça sürekli olarak güncellenen etkileşimli bir kaplama oturumu sağlayarak sanatçıların, daha etkili bir şekilde yinelemeler yapmasına olanak tanır. Geri dönüş döngüsünü kısaltarak, sanatçıların sahnelerinin son düzenlemelerini daha verimli bir şekilde yapmasını sağlar ve istenilen görünümü elde etmeyi hızlandırır ve kolaylaştırır.

MassFX İyileştirmeleri

MassFX birleşmiş simülasyon çözücüleri sistemine yapılan bir dizi iyileştirme ve ek sayesinde sanatçılar şimdi, daha entegre ve doğru bir dinamik araç seti kullanabilir. Önemli iyileştirmelerden biri, yırtılabilir kumaş ve dinamik bez bebek hiyerarşileri için destek özelliklerine sahip yeni bir mCloth modülüdür. Buna ek olarak iyileştirilmiş sınırlamalar, pivot noktaların daha iyi taşınması ve iyileştirilmiş kullanıcı ara yüzü anlaşılabilirliği ve iş akışını genel olarak iyileştirir.

İş Akışına Odaklanma

Küçük şeylerin büyük bir fark yaratabileceği bilinciyle 3ds Max 2013, bir dizi iyileştirme sunar: poligonları keserken ve yaratım sürecinde kamerayı manipüle edebilme becerisi, deri değiştiricide (skin modifier) gelişmeler ve modsuz bir dizi (array) iletişimi. Müşteriler 3dsmaxfeedback.autodesk.com adresindeki Küçük Rahatsız Edici Şeyler (Small Annoying Things) forumunu kullanarak kendi iş akışı iyileştirmelerini önerebilir.

Sekmeli Çalışma Düzenleri

Belirli bir görev için gereken görünümlere verimli erişime sahip olmak için bir dizi çalışma penceresi düzeni yapılandırmasını kolayca yaratın ve aralarında geçiş yapın. Düzenler, hem 3B hem de genişletilmiş çalışma ekranlarını içerebilir. Farklı bir düzen seçmek, simgesine tıklamak veya kısa yol tuşuna basmak kadar basittir. Sanatçılar, özelleştirilmiş Görünüm Sekmelerini ön ayarları kaydederek ve yükleyerek başka kullanıcılar ile paylaşabilir.

Özelleştirilebilir Çalışma Alanları

Sanatçılar, varsayılan veya özelleştirilmiş çalışma alanları arasından seçim yaparak 3ds Max’i kendi kişisel çalışma yöntemlerine adapte edebilirler. Her çalışma alanı menüler, araç çubukları, şerit ve görünüm alanı sekmesi ön ayarları için bağımsız ayarlara sahiptir. Yeni bir çalışma alanı seçmek, otomatik olarak bir MAXScript yürütebilir. Bu da kullanıcıların, çalışma alanını kendi tercihlerine veya ellerindeki işe uyacak şekilde daha kolay yapılandırmasına olanak sağlar. Örneğin, bir sanatçı modelleme için bir çalışma alanı yapılandırırken, canlandırma için başka bir alan kullanabilir.

Track View Yeniden Zamanlama

Canlandırma sanatçıları, şimdi hızlarını artırmak veya azaltmak için animasyonların bölümlerini yeniden zamanlandırabilir. Yeniden zamanlandırma, mevcut animasyon eğrisinin frekansı değiştirilerek yapılır. Yeniden zamanlandırılacak bölümde anahtar kareler olmasına gerek yoktur ve sonuç olarak ortaya çıkan yüksek kalite eğride de fazladan hiçbir anahtar kare yaratılmaz.

CAT ile Autodesk® HumanIK® Birlikte Çalışabilirliği

Canlandırma sanatçıları artık 3ds Max CAT (Karakter Animasyonu Araç Kiti) iki ayaklı karakterlerini, Autodesk® Maya® 2013 yazılımında ve Autodesk® MotionBuilder® 2013 yazılımında kullanılan Autodesk® HumanIK® çözücüye uygun karakterlere tek bir adımda çevirebilirler. Bu taşınabilir karakterler de sanatçıların, belirli bir özellik setinden faydalanmak için mevcut karakter yapılarını, tanımlarını ve animasyonlarını yazılım paketleri arasında aktarmalarını mümkün kılar. Maya veya MotionBuilder’da yaratılan canlandırma değişiklikleri, 3dsMax’teki orijinal CAT karakterine güncellenmiş şekilde geri yüklenerek gidiş dönüşlü bir iş akışı elde edilir.

Diğer Yeni Özellikler

Autodesk 3ds Max 2013 yazılımı, aynı zamanda aşağıdaki önemli özelliklere de sahiptir:

Iray Geliştirmeleri

iray kaplayıcı, şimdi hareket bulanıklaştırma için destek sunarak, sanatçıların hareketli elamanların daha gerçekçi görsellerini yaratmasına yardımcı olur. Buna ek olarak, bir dizi başka iray iyileştirmesi daha eklenmiştir: “no diffuse bump” desteği, yuvarlak köşe efekti ve daha yöntemsel haritalar, iyileştirilmiş gökyüzü portalları, parlak kırılmalar, yarı şeffaflık ve IOR (kırılma katsayısı), daha hızlı dış sahne yakınsama, daha büyük çıktı çözünürlükleri ile başa çıkabilme becerisi.

Nitrous Geliştirmeleri

Nitrous hızlandırılmış grafik çekirdeğinde, bir dizi iyileştirme yapılmıştır. Sanatçılar görsel tabanlı ışıklandırma, alan derinliği, hızlandırılmış parça akış görünümü ve yeni bir kil gölgelendirici ile büyük sahnelerde artırılmış çizim performansının keyfini yaşayacaktır.

Buna ek olarak, MAXScript aracılığıyla bokeh şekli değiştirme becerisi, büyük sahnelerde gölgeler için destek ve iç mekân sahneleri için iyileştirilmiş iş akışları, Nitrous işlevselliğini genişletir.

gPoly

3ds Max 2013, artırılmış deforme mesh oynatma performansı için yeni bir gPoly temel nesnesi sunar. Bazı durumlarda, sanatçılar üç kata kadar daha hızlı oynatma deneyimleyebilirler. gPoly, mesh deformasyonun topolojiyi değiştirmediği durumlarda hızlandırılmış oynatma sağlar.

Maya Navigasyon Stili

Autodesk Maya yazılımını kullanmayı bilen sanatçılar, çalışma penceresi alanları arasında gezinmek için Maya’da kullanacakları aynı fare ve tuş kombinasyonlarını 3ds Max’te de kullanmalarına olanak tanıyan yeni Maya etkileşim modundan hoşlanacaklar. İki pakette ortak bir stil ile çalışma şansı, zamandan tasarruf edilmesine yardımcı olur ve gereksiz kullanıcı eforunu azaltır. Buna ek olarak, etkileşim modları kişisel tercihlere göre özelleştirilebilir.

Autodesk® Revit® Architecture ile İyileştirilmiş Birlikte Çalışabilirlik

Hem 3ds Max hem de Autodesk® Revit® Architecture 2013 yazılımı ile çalışanlar, daha verimli bir veri alışverişi iş akışının avantajını yaşabilir. Revit dosyaları doğrudan desteklenerek, 3ds Max sanatçılarının Revit dosyasının içinden yükleme yapmayı istedikleri 3B görünümünü seçmelerine olanak tanır. İçe alınabilecek dosya formatlarından birsi de RVT formatıdır.

DirectConnect Desteği

Autodesk® DirectConnect çevirici ailesi için yeni destek, 3ds Max 2013 kullanıcıları ve CAD (bilgisayar destekli tasarım) ürünleri kullanan mühendisler arasında endüstriyel tasarım verileri alışverişini olanaklı kılar. Bu CAD ürünleri arasında AutoCAD® yazılımı, Autodesk® Inventor® yazılımı, Autodesk® Alias® yazılımı, Dassault Systèmes SolidWorks® ve Catia® sistemi, PTC Pro/ENGINEER®, Siemens PLM Software NX, JT™ ve belirli başka uygulamalar sayılabilir. Çok çeşitli dosya formatları desteklenir. Bunların bazıları için ise lisans gereklidir. Veriler, interaktif olarak ihtiyaç olduğunda yeniden tesselate yapılabilecek yerel katı Body nesneleri olarak içeri aktarılır.

3ds MAX SDK ve .NET

3ds Max 2013 SDK (yazılım geliştirme kiti), .NET’e artık daha açıktır. Bu da onu .NET duyarlı dillerden erişilebilir kılar. Çöp toplama ve yansıtma .NET çerçevesi tarafından sağlanır ve yazılım geliştirmeyi hızlandırmaya yardımcı olur. Entegre .NET kütüphaneleri de sık kullanılan görevleri basitleştirmeye yardımcı olur: kullanıcı ara yüzleri oluşturma, veritabanlarına bağlanma, XML ve metni öğelerine ayırma, sayısal hesaplama ve ağlar üzerinden iletişim.

Birden Çok Dilde Kurulum

3ds Max 2013, şimdi Unicode standardını kullanarak, tek bir yürütülebilir .kurulum dosyasından (deployment) içinde birden çok dilde sunumu kolaylaştırır. Bu da kurumların, sanatçılarına yazılımını yeniden yükleme gerekliliği olmadan seçtikleri dillerde çalışma şansını sunmasını sağlar.

Autodesk 3ds Max 2013’teki yeni özelliklerin ve iyileştirmelerin tam bir değerlendirmesi için www.autodesk.com/3dsmax-documentation adresindeki “What’s New” belgesini görüntüleyin

Yorumlarınız bizim için değerlidir.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>


5 − = üç