İç Mekan ve Render Giriş

26 Mart 2013 Projeler  Yorum yok.

Mental Ray adlı render aracı ile render almak üzere bir iç mekan hazırlıyoruz. (Bölüm 1)

 

Bina

Modifier’ları, Material Editor’ü bir derece de olsa öğrendik. Şimdi artık bir sahne yapmanın zamanı geldi. Bir pideci yapacağız, içine yaptığımız masaları ve peçetelikler koyacağız (tabaklarımız bir pideci için fazla gösterişli). Poly modelleme ile mekanı yapacağız ve sonra da Mental Ray ile render alacağız. Yani gerçekçi sonuçlara doru adım atıyoruz arık. Yazının sonundaki linkte kullanılan kaplamalar ve max dosyaları mevcut. Dosyalarınızı arada bir kaydetmeyi, hatta farklı kaydetmeyi unutmayın.

Poly Modelleme:

Top penceresinde Length “220”, Width “90”, Height “57” değerlerine sahip bir Box oluşturalım ve adını “Bina” koyalım. Buna sağ tıklayarak, çıkan menüde, Convert To > Convert to Editable Poly seçelim. Editable Poly ile iş yaparken F4’e basarak, o pencerede Edge’lerin görünür olmasını sağlayabiliriz.

Odaya ışık girmesi için ön tarafa bi kapı ve kocaman bir pencere boşluğu açalım. Bunu Boolean ile kolayca yapabiliriz ama tavsiyem her zaman için boolean’ı en son seçenek olarak kullanın. Çünkü işler karmaşıklaştıkça boolean verimsizleşebiliyor.

1- Editable Poly’de Edge modunda iken, yan duvar kenarlarından birini seçelim.

2- Selection açılır menüsünden Ring düğmesine basalım, bütün yan duvarlarımız seçilmiş oldu.

3- Edit Edges açılır menüsünde, Connect yazan düğmenin yanındaki kare düğmeye basalım, ve çıkan menüye “3” girelim ve OK’e basalım.

4- Yan duvarlarımızda 3 tane çizgi oluşturduk. Bu çizgilerden en üstteki kapı ve pencerenin üst hizası; ikinci olan, pencerenin alt hizası; en altaki çizgi ise kapının alt hizası, eşiği olacak. Bu çizgileri hizalamak için hepsini teker teker seçmemize gerek yok. Örneğin en üstteki çizginin birini seçin ve Selection açılır menüsündeki Loop düğmesine basın. Tüm sırayı seçmiş oldunuz. Şimdi çizgileri yukarı aşağı taşıyabilirsiniz.

5- Şimdi yine Ring-Connect-Loop-Move aşamaları ile aşağıdaki şekli elde edelim:

6- Polygon moduna geçip, cam ve kapının olacağı yerleri silelim.

7- Editable Poly modundan çıkıp, Modifier List’ten Shell modifier’ını atayalım. Bu modifier, binamızın duvarlarını iki boyutlu olmaktan çıkarıp et kalınlığı verdi. Parameters açılır menüsünde Outer Amount için “4” değerini girersek, yeterli bir kalınlık elde etmiş oluruz. Yalnız et kalınlığı verilirken, köşeler, yuvarlaklık sağlarmış gibi eğik kaldı. Bunu düzeltmek için de en alttaki Straighten Corners kutucuğuna şaret koyalım.

8- Şimdi yeniden Editable Poly moduna gidelim. İç tarafa birkaç ayrıntı yapacağız ama iç taraf gözükmüyor… Modifier List’ten Normal modifier’ını seçelim. Her şey tersyüz oldu.

9- Shell modifier’ını seçtiğimizde, görüntünün az önce ayarladığımız gibi olmadığını görüyoruz. Bunun sebebi, her şeyi tersyüz etmemiz. Yani Inner Amount ile Outer Amount değerleri de yer değiştirmeli. Bunu yaptığımızda düzelmiş olmalı.

10- Tersyüz etsek de, bu Editable Poly modunda iken hala zorluk yaratabiliyor. Bunun için Normal modifier’ını, Editable Poly’nin içine yedirmeliyiz. Normal modifier’ına sağ tıklayıp, Collapse to’yu seçin. Artık Editable Poly’miz, kendinden tersyüz halde.

11- Şimdi resimdeki Edge’leri seçelim ve biraz yukarı taşıyalım. Bu hizanın altını biraz çıkıntı yapıp, duvar karosu döşeyeceğiz.

12- Yan duvarlardaki çıkıntı olacak poligonları seçp, Edit Polygons açılır menüsünde, Bevel’in yanındaki kare düğmeye basalım ve Height “0,7”, Outline Amount “-0,5” değerlerini girelim.

Etiketler:  , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Yorumlarınız bizim için değerlidir.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>


altı − 1 =